söndag

J A H A R I N S E T T

fan vad jag älskar när man inser saker. speciellt saker som kan vara så självklara så man inte bryr sig. ibland till och med tvekar mig själv. tycker den personen om mig som vän? tycker den personen om mig på riktigt eller är det någon den känner i personens närhet som är viktig och därför "bryr" sig personen om dig. idag gav jag en present till en man i närhet. en manlig människa man lätt skulle tror att det finns en accept pågrund av, "en utav min själsfrändes bästa vänner" men jag fick en ärlig, genuin, varm uppskattning som delades med bland massa. att någon stolt visar ett verk som personen själv inte har skapat är även en bekräftelse om att man fått något bra. måste kolla. men även är man stolt. stolt att just jag fick denna bild, konstverk, musikslinga, teckning, m.m. listan är oändlig. äran att få en bra t.ex bild är också en form av respekt. någon du gillar, respekterar får något du kan stå för, något som du själv tyckte var bra. en VÄN som inte sysslar med någon form av konst och inte står nära, uppskattar inte samma sätt. du kan inprecis ge dem en bild på random hundbajs och dem skulle fortfarande svara med; "fan va nice, jag förstår precis din vision", "snygg", "het", "provocerande"!?!? men när folk VERKLIGEN ser,förstår, känner konsten, då blir allt tillfredsställt.
KÄNSLOMÄSSIGT MENAT; EN FORM AV RELEASE, UTLÖSNING, UPPSKATTNING.

Vissa människor visar upp en handling som personen själv inte har t.ex skapat. det händer faktiskt ibland. lite för ofta. lite för sällan. rätt konst på rätt plats med rätt människa kan göra dig hel,än i det s.k privata rummet, tycker jag att man ska tillfället i akt istället. då har du även chansen att bidra med din tolkning, analys av din konst,foto,skulptur m.m i ett tidigt stadium utan att människan hunnit "låsa sig fast" vid sin åsikt.

vill avsluta men en bekräftelse om hur roligt det var att träffa gamla och nya vänner idag.
checka även in MrCrackPat´s videos på Youtube.com,

http://www.youtube.com/user/MrCrackpat

time will tell

kisses and hugs
aLFRAIDA

Inga kommentarer: