måndag

död

varför kan man inte sätta ord på allt?
varför kan man inte uttrycka sig hur man egentligen känner eftersom det inte finns ord för det. varför är man så slutkörd och trött. varför förvirrar alla tankar å drömmar en? vad är dröm vad är verklighet? det är inget som man har koll på längre. man vill bara ta ett piller och ett glas vin.

När du hängde i din snara från taket i den dära drömlägenheten du alltid önskat undrade jag varför.. .. du som hade allt.. .. allt alla andra önskat och önskat.. .. men aldrig kunnat få.. .. mina rosor jag gett dig dagen innan låg slängda på glasbordet.. .. dom skulle kunna överleva om dom fick vatten nu.. .. men dig däremot, på lukten kände jag att du redan hängt där ett par timmar.. .. inget vatten i världen kunde rädda dig.. .. även fast det var ditt skal som hängde å dinglade mitt i det underbara vardagsrummet kände jag någonting i luften som var du.. .. varför lämnar du mig så här? .. .. jag lyfte ned dig och la dig på golvet.. .. du såg så fridfull ut på något udda sätt.. .. jag satte mig ned brevid dig och kysste dina blåa läppar.. .. du smakade död.. ..

Inga kommentarer: