torsdag

en tidig morgon..

halv 8 ringde det på dörren. jag öppnade och en hantverkare med sina böga arbetskläder och plåt-handväska stod utanför dörren. välkommen in sa jag och lät han gå in med skorna i min lägenhet. -ja, nu kommer jag stänga av strömen. okej tänkte jag, hur länge då? jag skulle ju göra kaffe? men jag satt framför datorn istället med en halvseriös look som om jag satt och jobbade. bara efter fem minuter var han klar och tackade för sig. gick ut i hallen och tittade upp mot min nya elmätare. förr hade det varit en svart gammeldags räknare som man undrade ens om den fungerade eller om det bara var något som satt kvar. en grå ful jävla halv-liten låda med digital-skit på. där det står digitala siffror på som ständigt ändras och hoppar fram och tillbaka. tack för den gubbjävel.


ska bli så skönt att gå och lägga sig..

Inga kommentarer: